påsk o så

Ja, vad har man hunnit med sen sist...en heldel känns det som.

* Va hos Mysan o kollade på "Sex and the City 2"
Heeelt otroligt att jag har väntat så länge med att se den.
Jag älskar "Sex and the City" serien alltså o filmen var asbra, men tvåan va juh inte alls i samma klass.
Känns som att endel saker som hände i filmen bara var utfyllnad för att den inte skulle bli alltför seg o utdragen. Vilken den nästan blev ändå. Måste erkänna att jag blev lite besviken.
Men det är väl inte så konstigt, hade väl alldeles för höga förväntningar på filmen.
Eftersom att serien o första filmen var så himla bra.

* Jag o Tg har vart hos Linda o Rickard en sväng med.
Blev bjudna på våfflor =) va ledsen jag blev då.......NOT!
Det bjöds även på sockerkaka med vitchoklad i och godis.
Snackade lite skit o umgicks. Kul o se hur dom bor med.
Blev lite chockad när jag såg att dom hade en stor Leguan.
Hade jag inte en aning om.

Påskhelgen lämnade vi hundarna på Hundpensionatet på torsdagen o åkte raka vägen till Rättvik.
Var framme klockan ett på natten. Claes hade somnat på soffan o vaknade av att jag petade på han.
Han blev nog lite lätt rädd tror jag .
Det blev mycket att sitta ute i solen på deras altan. Det var juh så hiiimla fint väder under påsken.
Lille Milton hade självklart växt en heldel. Blir juh så när det går alldeles för lång tid mellan besöken.
Mathilda var i inlärningsfasen av att lära sig cykla när vi var där.
När vi kom hem till Tenhult igen ringde Mathilda o berättade att hon hade cyklat alldeles själv.
Finns video-bevis på fejjan som Affe lagt upp.

O på vägen hem från Rättvik mötte vi upp Josan o hennes storasyster Carro i Lindesberg o fikade på ett café.....love love love.....

I förrgår var jag i Mjölby. Hälsade på Dennis o Lollo en sväng o sen åkte jag till Fanny o Bullen med innan jag drog på förfest hos Madde som jag gick i samma klass med i mellanstadiet.
Har inte sett henne sen dess faktiskt.
Skulle vara en klassåterträff denna helg. TIO år sedan man gick ut högstadiet. STÖRT!
Vart tog dom tio åren vägen?
Det blev iallafall ingen återträff för det var för få anmälda.
Men vi körde vårt egna race o stack in till Harrys i Motala.

Sov hos Bullen o Fanny den natten. Vaknade halv åtta på morgonen av 1maj orkester/paraden i Mjölby.
Va lagom glad. Fanny skulle upp o åka till stallet o släppa ut hästarna på sommarbete.
O jag var ju ändå vaken så jag följde med.
Förstörde nog Bullen o Fannys Funday tror jag. Sunday is Funday.
Då brukar dom hitta på nått kul tillsammans.
Tror dom hade tänkt att åka motorcykel.
Men jag var ju där så det blev svårt o åka tre personer på hojjen.
Slutade med att vi åkte omkring lite överallt o kollade i lite butiker o så.
Sen åkte vi hem till dom igen o grillade...mumma!
Halomiost (stavning?) grillade vi med. Är inte ALLS säker på stavningen. gnissligt o gott=)


Hittar inte sladden till kameran, så jag lägger in bilder sennare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0