uppdatering om Menai...

Kanske inte intressant för alla.
Men vilken tur att man kan välja själv om man vill läsa eller inte.

Ägaren till Menai bor alltså i Boxholm. Men Menai står hos hennes kusin i Tranås.
men det är juh bara positivt, för det är juh närmare Jönköping.

I bussen påväg hem från kryssningen i Sthlm ringde Sara upp mig.
Det är hon som bor i Tranås som Menai står hos.
Vi pratade lite o kom fram till att jag gärna får komma o hälsa på henne.

JAG SKA ÅKA O TRÄFFA MIN ÄLSKADE MENAI
*LÄNGTAR*

Förhoppningsvis bär det av mot Tranås på lördag om allt går som det ska.
Oj att jag ska ladda batteriet o tömma kameran på bilder.
Det kan bli en o annan bild den dagen.
Vilken HIMLA tur att jag nyligen fått en ny fin kamera.

Har mailat lite med Stina också som äger henne o bor i Boxholm.
Ett urplock ur våra samtal kommer här:

Stina-
Pigg kan ja hålla med dig om att hon är för hon är precis lika pigg och studsar nu som hon gjorde när jag var 10 år så den damen har inte förändrats alls :)
Nu bor hon ju som sagt i Tranås och har det bättre än någonsinn.
Rids av mitt kusinbarn lite då och då och sedan är det Sara som får göra av med all hennes energi på gärdet och det gillar hon minsann :)

mamma och ja pratade om det nyss att vi tyckte just att du skulle komma och hälsa på tanten :)
Menai är ju inte speciellt svår att ha hand om i och med att hon är så fruktansvärt snäll.
Man kan i stort sett göra vad man vill med henne och det är just en sådan perfekt första häst att lära sig på :)
Hon är nästan för bra för att vara sann.
Så den hästen har allt satt sina spår, så ja förstår om du har saknat henne för jag tror aldrig jag gråtit så mycket som när vi sålde henne men nu är hon ju tillbaka igen :)

Annelii-
Ja, jag har tänkt på det flera gånger.
Att det kommer att bli svårt att hitta en sån bra häst som henne.
För hon är pigg o framåt o kan köra lite race.
men absolut inte stirrig, elak eller rädd.

Såhär i efterhand ångrar jag jättemycket att jag nånsin sålde henne.
Hade ju kunnat hyra ut henne på foder eller nått när jag pluggade i Sthlm.
Men det blev så mycket runt omkring så mamma tyckte väl att det var smidigast att sälja henne.
Men hon verkar juh ha det jättebra nu iallafall...

Stina-
 Vad lustigt allt blivit, tycker synd om dig haha.
Det finns verkligen ingen som hon! Det som är så kul med henne är att hon beteer sig annorlunda när små barn rider, då är hon hur snäll och lugn som helst men när någon äldre med lie längre ben sätter sig upp då börjar hon studdsa direkt och går på tygeln av sig själv och blir helt ivrig och vill bara iväg :)

Vi blev lite halvt chockade här hemma när mamma får ett meddelande av någon helt främmande som söker sin gamla ponny som vi har haha, tyckte det var jätte roligt, då har hon verkligen betytt något i alla fall :)

Annelii-

Hon va liite mer än bara en häst.
O vi red nästan alltid ensamma för dom andra i stallet hade inte ridbara hästar.
O jag satt ALLTID o sjöng eller pratade med Menai när vi var ute =)
(kunde bli lite pinsamt när man mötte folk ute i skogen)
jaa, hon har verkligen betytt något.

Stina-
Hon är mer än bara häst ja, det har vi sagt så många gånger så du anar inte.
Hon äter inte med träns om man inte säger åt henne att äta.
Om vi ställer henne ute på stallplan och säger Stanna här menai vi kommer snar då står hon kvar.
En vanlig dum häst hade ju stuckit direkt.
Mitt kusinbarn sjunger jämt när hon rider Menai och så gjorde hon misstaget att göra det på en annan ponny i stallet och han for iväg som en idiot och blev knäpp haha. Hon är allt en pärla :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0